100×100 Tobeus

100×100 Tobeus

“Il gioco è una cosa seria”, diceva Bruno Munari. Da questo pensiero semplice è nata nel 2008 l’idea di TobeUs, un marchio di macchinine in legno di cedro del Libano. Un progetto nato fra amici, che poi ha visto coinvolti i grandi maestri del design italiano. E oggi diventa 100% TobeUs, una mostra manifesto sul valore dell’uso consapevole degli oggetti e sull’idea che i giochi sono importanti, talmente importanti che è meglio che contengano idee, valori, speranze utili a immaginare un futuro in cui il consumo diventa pensiero e scelta.
Cento designer internazionali, fra i più bravi del mondo, si sono prestati a “giocare” con TobeUs, dando vita a una collezione di cento macchinine in legno, progettate con fantasia, semplicità e il desiderio di lanciare un messaggio di sostenibilità e allegria a grandi e piccoli.
www.100x100tobeus.it

“To play is a serious matter”, Bruno Munari used to say. The idea of TobeUs was born in 2008 from this simple starting point. TobeUs is a company that produces wooden toy cars. It is a project born between friends, that grew up to involve the most important Italian designers. And today it has become 100% TobeUs, an exhibition about the value of the mindful use of objects and the idea the toys are important, so important that is better when they contain ideals and hopes for a better future, in which consumption will become thought and choice.
One hundred international designers, between the most important in the world, accepted to play with TobeUs, creating a unique collection of one hundred wooden cars, designed with fantasy, simpleness and the wish to give a message of sustainability and joyfulness to adults and children.
www.100x100tobeus.it