Moscardino

Pandora Design 2000
con Giulio Iacchetti
Posata biodegradabile / 
Biodegradable multipurpose utensil
  • XIX Compasso d’Oro (2001)
  • World Best Design Exchange Seoul Best design product (2003)
  • Permanent design collection of Moma, New York

Moscardino è sintesi di ciò che il design deve essere: interpretazione di un’esigenza con una piccola astuzia progettuale. È una posata usa e getta essenziale, nata nel boom degli aperitivi milanesi e pensata per riunire in sé le funzioni di forchetta e cucchiaio. I rebbi della forchetta diventano impugnatura del cucchiaio, che a sua volta si fa impugnatura della forchetta, in un rapporto di perfetta reversibilità. Realizzata in Mater-bi, una bioplastica ricavata dall’amido di mais completamente biodegradabile.

Moscardino is the synthesis of what design should be: a need interpreted with a bit of cunning design. A disposable eating utensil, created in response to Milan’s aperitivo boom, it is designed to unite the functions of a fork and a spoon. The tines of the fork become the handle of the spoon, which in turn forms the handle for the fork, in a relationship of perfect reversibility. Manufactured in Mater-bi, a completely biodegradable plastic made from corn starch. 

Related project: 2spin

2spin

Pandora Design 2001
Stuzzicadenti - trottola con elsa salva goccia /
Toothpick - spinning top with drip catcher

2Spin è uno spadino per inscenare divertenti battaglie da bancone con commensali per la conquista dell’ultima oliva. 

È anche un comodo stuzzicadenti con parabola para-denti per gli amanti del bon ton e divertente trottola per intrattenersi con gli amici al tavolo.

2Spin is a little sword with which to stage entertaining battles with other diners for the conquest of the last olive. 

It is also a handy toothpick, with a parabolic tooth-guard for those who love bon ton, and an amusing top to entertain your friends at the table. 

Related project: Orientable