Rodeo

Very Wood 2018
con Chiara Moreschi
Collezione di panche e sgabelli / Collection of benches and stools

Rodeo è una collezione di panche e sgabelli che promuove un approccio alla seduta libero e informale. È pensata per gli spazi di attesa e per gli ambienti ibridi di passaggio. Le panche sono piccole e leggere, possono essere facilmente spostate, grazie a comode maniglie, per creare configurazioni temporanee e possono ospitare un dispositivo di ricarica USB corredato da un cavo riavvolgibile a scomparsa.

Rodeo is a collection of benches and stools that promotes a free, informal approach to

seating. It is designed for waiting areas and the hybrid environments typical of transit zones. The benches are small, light, and easy to move, thanks to convenient handles. They can be used to create temporary configurations and equipped with a USB charging station that comes with a retractable cable.

Related project: Very Wood
Salone del Mobile

Very Wood
Salone del Mobile

Very Wood 2019
Con Chiara Moreschi
Allestimento / Trade fair stand design

Le nuove collezioni vengono presentate in una scenografia caratterizzata da tonalità blu con partizioni tessili che rendolo lo spazio più osmotico e leggero, nel rispetto della vocazione 100% contract dell’azienda.

Art Direction: Matteo Ragni 

Allestimento: Matteo Ragni Studio 

Styling: Ilaria Bacciocchi

The new collections are presented against a backdrop featuring blue tones and fabric partitions, making the space more osmotic and lighter, all of which complements the company’s complete dedication to the contract sector.

Art Direction: Matteo Ragni

Stand design: Matteo Ragni Studio

Styling: Ilaria Bacciocchi

Related project: Very Wood
Orgatec