Looking for seeds

Nodus 2011
Tappeto / Area rug

Con un seme inizia la vita, con la sua crescita la si nutre. Dai semi nascono le piante, che producono fiori, che divengono frutti che divengono cibo. Ma i semi per qualcuno sono già nutrimento. Un invito celato a rispettare la natura e promuovere un’alimentazione sana e sostenibile.

Life begins with seeds; it grows on the nourishment seeds provide. Plants are born from seeds, they then produce flowers, that become fruits, that become food. But, for some, seeds are already food. A hidden invitation to respect nature and promote a healthy and sustainable diet.

Related project: Neruda

Neruda

Nodus 2010
Tappeto / Area rug

Un tappeto come un foglio di carta adagiato a terra, da leggere come un libro aperto sul pavimento di un salotto. I nodi diventano pixel tridimensionali, parole per far vibrare la voce e l’anima. Una poesia su tutte, ode a tutti gli oggetti che ci circondano; l’autore, Pablo Neruda, il più vicino a noi designer dal lontano Cile ci ricorda che anche una tenaglia può essere intrisa di poesia. Il formato è quello di un foglio A4 scalato dieci volte: 210×297 cm.

An area rug like a sheet of paper lying on the ground, to be read like an open book on a living room floor. The knots become three-dimensional pixels, words that make the voice and the soul vibrate. A poem about everything, an ode to all of the objects that surround it. The  author closest to designers, Pablo Neruda, who reminds us, all the way from Chile, that even pliers can be steeped in poetry. The format is that of an A4 sheet of paper scaled up by a factor of 10: 210×297 cm.