San Lorenzo

Limited Edition 2014
Assistente al progetto: Maurizio Prina
Libreria - comodino - sgabello / Shelf - side table - stool

Una piccola libreria, un comodino e uno sgabello in uno. Un oggetto che rende tridimensionali i segni zodiacali. Le costellazioni diventano bacchette in legno che sorreggono libri di fiabe per accompagnare i sogni dei nostri bambini.

A little bookshelf, a side table and a stool all in one. An object that renders the signs of the zodiac in three dimensions. The constellations become wooden wands that support fairy tale books to accompany our children’s dreams.

Related project: Matarèl
Limited edition

Abbiamo riprogettato lo scettro di chi conserva il segreto del lavorare la pasta a mano. Simbolo indiscusso di una manualità che non si perderà mai. Qui il matterello non è più di legno ma in vetro borosilicato, trasparente, solido, forte nonostante la delicatezza apparente del materiale. Nato durante un workshop sul vetro con gli studenti della SPD.

Photo Credit : Max Rommel

We redesigned the scepter of those who hold the secret to working dough by hand. The undisputed symbol of a dexterity that will never be lost. Here, the rolling pin is no longer made of wood but of borosilicate glass: transparent, solid, and strong—despite the seeming delicacy of the material. Created during a workshop on glass with the students from SPD

Photo Credit: Max Rommel

Related project: Oplà